måndag, mars 08, 2010

Tacopaj...

Jag lovade att slänga in ett litet recpet här på en väääldigt god Tacopaj...Smidig och göra om man vill ha nåt lite extra som kvällsmat =)

400 g köttfärs
1 rödlök
100g champinjoner, skivade
1 röd paprika
1 msk matolja
1 påse fajite spice mix
1 dl vatten
200 g philadelphia ost, vanlig
1 påse nachochips
140 g skivad ananas på burk
100 g riven ost

Bryn köttfärs, rödlök, champinjoner och paprika i matolja. Tillsätt fajite kryddmix och vatten. Rör om och låt koka utan lock i 5 min.
Bred ut philadelphiaosten i en ugnsfastform och lägg på köttfärs -och grönsaksblandningen. Stick i nachochipsen och ananasen i färsen. Strö över osten.
Gratinera i 200 grader i 6-10 min, servera med sallad och guacamole.

2 kommentarer:

  1. Detta låter för mig som en blandning av tacopaj och något som heter hotter than hell. Får vi ta och testa här hemma, jag och maken är väldigt glada i mexikansk mat

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den va väldigt god... :)

    /Testpatrullen

    SvaraRadera