lördag, mars 27, 2010

Nu har jag en dator i mitt knä...

...ibland är det bra med en laptop och trådlöst nätverk

...ligger i soffan , typ det enda jag kan göra nu de första dagarna, men jag hoppas att det går åt rätt håll..

...kan börja lite från början, operation i onsdags, kl 7.15 skulle jag infinna mig på sjukhuset, lika skönt det kan jag säga, annars är det lite att man går hemma o bara väntar..nä shi för det...Blev intagen med en gång o fick på sig den där snygga skjortan, strumpan och tossorna. Första patient i en utav operationssalarna, så ja redan kl 8.15 var det förberedning till op. Stick hit i stick dit, slangar här o slangar där...Narkos o sen var det godnatt, somnade ganska fort.
Tyvärr har jag inte så mycket minne utav onsdag em sen, var riktigt dålig o hade så ont. Morfin en gång i halvtimmen, urk...Inte konstigt att man var som man var...När jag började vakna direkt efter operationen så minns jag att jag såg en klocka, oj tänkte jag , den är bara 9.00..hmm, tog det inte längre tid =/ Men om man lägger på några timmar så var kl 11.45...
Har svagt minne av att det hände mer saker mellan sen innan jag kom upp på avd, då var klockan ca 14.00...
Eftermiddagen vara bara piss, kräkte o bara låg som ett kolli =( har aldrig mått så dåligt, usch..
Jag skulle ju hem på torsdagen..
Natten till torsdagen kändes hur lång som helst, sov inte många timmar, huvudvärk o allmänt borta..
Fick en annan tablett, lite starkare än vad jag hade innan, o det var som o vända på allting, efter någon timme så kändes det genast mycket bättre, inte fullt bra med tydligt mycket bättre. Dagen blev att jag fick stanna till fredagen istället, dels för att jag hade bytt tablett o dels för att jag hade sån smärta i benet.

Så igår kväll landade jag hemma, plocka upp det man hade med sig...Sen var det sängen som gällde, inte många knop som skedde kan jag säga.
Men det var så himla skönt att vara hemma, framförallt till sin egna säng, tar timmarna som de kommer, har inte sovit så bra inatt..Magnus får lite knackningar då o då för att hjälpa mig att lyfta benet..men envis som man är så vill man ju inte vara till besvär =/

Jag tackar för alla fina ord på FB =)

1 kommentar:

  1. Ja, du är betydligt piggare idag än när jag va hos dig i onsdagskväll. Då va det inte mycket med lilla Lizette.

    puss puss

    SvaraRadera