torsdag, maj 28, 2009

Då var det över för denna gången..


Man kan säga det så ja, kanske blir en gång till efter semestern till att behöva gå in o kika i knät. Igår var det ju då en titthålsoperation som gjordes, operationen gick bra. Fick ryggmärgbedövning denna gången, uu..det var obeaghligt, första gången jag får det. Har sovit det andra gångerna. Men klart någongång ska vara den första..
Som sagt det var en obehaglig känsla, fick först krypa ihop på sidan som i fosterställning kan man nästan säga. Fick ett litet stick i ryggen , o sen kände man hur benen blev alldeles varma o mitt vänstra ben blev helt borta, kände kanske någon peta på det, men jag kände ingen smärta för fem öre. Så från naveln o neråt var jag helt borta, ingen kontroll alls.

Det han gjorde i knät var att tog bort ytterligar på min minisk, den var som en sandwich , delad helt enkelt. Sen var han inne o tittade på mitt främre korsband o som han sa att han förstod att jag hade ont. Mitt främre korsband satt hälften fast o hälften löst o det berodde lite på glappet jag hade i knät oxå..Klart sitter inte saker fast ordentligt så blir det ju lite "häjkon bacon". Tyvärr kunde han inget göra med korsbandet, utan vi ska vänta o se hur detta första löper ut nu,som läkaren sa "det kanske räcker med att jag har varit o petet på det lite"

Så nu ska jag låta detta läka först, 2v sjukskrivning, t o m den 12 juni. Har jag nåt fortsatt besvär så kan det bli aktuellt med en ytterligare operation till hösten som då blir koncentration på korsbandet.
Men man kan ju hoppas på det bästa nu då...
Idag har jag ont, så jag tror inte jag ska göra så mycket idag..hehe..Nä det blir lung vila hela tiden ,ska ev åka till mina föräldrar i helgen vi får se, inget bestämt.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att allt gick bra. hoppas att allt kommer att bli bra så att du slipper fler operationer. Sköt om dig nu och passa på att vila.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt blir bra nu, så du kan komma och "slita" med oss på jobbet snart.

    Kram Hjortan

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Lizette, hoppas det läker fint nu.
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  4. Hur går det där hemma med sjuklingen. Du får uppdatera nu så att jag vet hur det är med dig;)

    Kram

    SvaraRadera