fredag, maj 08, 2009

Närma sig...

Det börjar närma sig lilla trippen till Tjeckien. Är lite spännande tycker jag, har aldrig varit där heller. Så nytt ställe är alltid lite spännande.Men man hoppas ju alltid på det bästa ;)
Denna veckan tycker jag bara har flugit förbi o dagarna bara springer iväg o nedräkning hit o nedräknig dit.
Helgen blir till att förberedda så mycket som möjligt tills vi åker. Finns knappt tid till det i början på veckan sen eftersom vi jobbar båda två. Får kanske bli någon timme på kvällarna måndag, tisdag för o göra det allra sista som att lasta in lilla bilen.
Onsdagen är Magnus helledig o jag jobbar till senast kl 11 för att sen åka senast 11.30 till Trelleborg för att ta färjan 15.30 över till Rostock ( Tyskland). En fördel med denna färjan är att den tar inte så lång tid, 5,5 timme bara, skönt.
Väl framme i Rostock har vi lite mer än 40 mil till banan, så det är ju oxå kanske skönt. Lite fördelar måste man ju ha när man reser =)
Annars så ja, mina föräldrar kommer till oss en sväng imorgon Lördag, sen kommer det vara lugn helg, som sagt lite att fixa tills vi åker.

För ett tag sen berättade jag om mitt lilla knä som inte vill riktigt som jag, nu har en liten tid kommit i lilla lådan. Onsdagen den 27 maj är operationsdagen, 2 v sjukskrivning efter det. Får hoppas att det stannar där så det inte tar ännu mera tid. Sen kan jag tänka mig att det är lite rehabträning efter det, så ja det tar sin lilla tid ändå.
Men känner någon fördel med att bli opererad nu denna tiden, man kan iaf gå ut en liten sväng o gå sin egna takt. Annat än vintertid o bara vara inne för det snöar o kallt ute, brr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar