söndag, maj 24, 2009

Slut på ledigheten...

Hoppla hoppla var det går fort när man får några dagar tillgodo o vara ledig. Men GUUUD hur ska man klara sig hemma i 2v o inte kunna göra vad som helst. Särskilt när man är van vid att stiga upp på morgonen o gå till jobbet varje dag.
Kände lite det i fredags när man var ledig o Magnus jobba...Tur jag hade lilla Nogger som sällskap hemma, var hundvakter sen i Onsdags till idag. Var lika mysigt denna gången som det alltid har varit ;)
Men när jag satt i soffan o zappade lite fram o tillbaka på tv:n..så gav jag bara en blick till vardagsrumsfönstret o fick för mig att här ska ändras om lite =) Ryck som man fick så vips så var det omändrat både med krukor, växter o lampor..hmm..Ja det blev ganska bra, man måste förnya sig ibland...men det bästa är att man behöver inte köpa nya saker utan det räcker bara att sätta det på en annan plats..bra va..
Sen ledde det ena till det andra, helt plötsligt stog jag med en kruka tom....skulle sätta in den i skåpet o ja...där började urplockningen utav krukor o vaser...En del sparades o en del slängdes, det var en härlig känsla kan jag medge....Varför ha kvar saker man inte har använt på flera år??
Det var så skönt när det åkte i containern o än saknar jag inte dom...
Idag fick jag oxå en sån dag , omändring i badrummet, öppnade upp så badrumsfönstret kom fram bättre, satte lite krukor i fönstret som jag sprayade svarta istället som det var från början vita o 2 gröna växter i o vips så var det förändrat...hmm..ja har man bara fantasi så går allt *ler*.
Bäst o passa på när man kan o när man har energin till att göra det..
Imorgon börjar då en ny vecka, vecka 22 heter den...lönedag för ett antal människor, en annan får vänta till Onsdag, men det går det med...
Jobbar Måndag, Tisdag , sen är jag sjukskriven 2v till att börja med.Opererar mitt knä på Onsdag =( Känns både A o O, ska bli skönt att göra det, det fungerar inte som det ska o man är ganska i behov utav sina ben. Men med tredje gången gillt så får man hoppas på det bästa.
Nä nu tror jag det snart är dags att krypa ner under täcket, tror jag ska fortsätta läsa lite, Läser just nu en memoar "14 år till salu" Har inte kommit så långt i den än , började igår efter att jag läst ut en annan bok. Men redan nu rekommenderar jag den starkt..

1 kommentar:

  1. Håller med om att det är slönt att få ränsa. Det görs rätt ofta här faktiskt.
    Hoppas att allt kommer gå bra under operationen, vem vet vi kanske infinner oss samtidigt på sjukhuset ;)

    Kram

    SvaraRadera