söndag, juli 26, 2009

Några dagar sen....

Ja kanske dags att skriva några rader i min lilla blogg...Har inte hänt sådär jättemycket, men ska se vad jag kan göra.
I onsdags var det ju då nedfärd till mina föräldrar i Varberg, men innan på morgonen hade jag ett "härligt" telefonsamtal från min läkare ang mitt knä. Ju mer o mer han läste min operationsberättelse dessto ondare fick jag i mitt knä.
Det visar sig tydligen att jag har småsprickor under knäskålen på nåt viss, o sen insidan av knät hade jag väl någon oxå. ( Inte alltid man förstår det latinska orden). O sen som han sa "ditt korsband är ju nästan helt av", hmm....frågade honom om det var nåt man kunde göra någonting åt innan det gick helt av o ja man kunde gå in o modullera till det.
Men ett återbesök ville han så självklart o visa mig på en knämodell hur det såg ut, blir i slutet på augusti, då han gick på semester nu i 3v. Jag biter ihop tills dess.

Så ja färden framåt tidiga em blev hos mina föräldrar, landade där o bara tog det lugnt. Dagen efter vara bara en "bara vara" dag, regn o regn, men framåt eftermiddagen började det klana lite. Under dagen var vi nere i Falkenberg o kikade läget..var inne på en liten galleria som heter Factory Outlet (Fynda för er som vet) ;) Fick med sig en liten påse med smått o gott hem.
Fredagen gjorde vi lite ärenden , fick med hos ett gammalt linne/hörnskåp hem från min farmor, blev jättebra ståendes i sovrummet.
När vi åkte mot Småland vägar igen så hade vi oxå då min bror med hos, han skulle polera min svärfars Mustang. Så fredagen var till att tvätta den till att den skulle stå att torka riktigt till lördagen för att bli blank o fin.
Under lördagen då Magnus o min bror Mathias polerade passade jag o svärmor på att åka o kika på gardintyg, ja o tänk man fann det som man vill ha, fick tag på tyg till både kök o lilla rummet hemma.
Så lite syjunta snart, hehe...*ler*
Annars har det väl inte hänt så mycket, bara tagit dagarna som de kommer o hängt med på väder o vind. Nästa vecka har vi oxå ledigt då en dag till Motala Motormuseum skall ske.

1 kommentar:

  1. Men du, det åter jätte hemskt med ditt knä. usch så läskigt. Hoppas verkligen dom kan göra nått åt det.
    Hoppas att ni får en riktigt härlig fortsatt semester.

    Kram

    SvaraRadera