måndag, oktober 05, 2009

Landsbygdskultur/Sjuk

Då har helgen gått förbi o åter en ny vecka... Med tanke på hur det har sett ut uppifrån himlen dessa två dagar så ja helgen har varit lugn...I lördags var vi ute en sväng i garaget, fått klart så mycket som möjligt innan resan nästa veckan...Kvar är bara att starta den lille bilen =)
Annars så hände inte så mycket på lördagen kan jag säga...regn från morgon till kväll...Magnus kopplade in vårat playstation o satt där en stund...o det var självklart ett bra alternativ som det slog mot fönstrena =(
Igår var det dags för en liten sväng i småbodar i småland, tänk var mycket hantverk man missar när det gäller julklappa, födelesdagspresenter m.m. Man är för bekväm o bara åker ner till stan, hmm...Nä det får bli ändring på det, eller vad säger ni gott folk??

Mina fynd igår blev dethär:


Troll från Lamina Design

Möbler från Träslöjd i Stråkeved (perfekt till min ena sagopåse) gissa vilken?


Te från Chilli frukt


Väggljusstakar från Pålskoga Smide

Dagen på ära så kände jag mig inte så bra när vi åkte hem, hade gått med halsont i någon vecka, men inget som brötit ut riktigt...Frös som bara den o kände mig allmänt matt i kroppen...Det slutade med att jag är hemma från jobbet idag, halsen blev bara värre o värre, bara till att preparera sig så man kommer till jobbet någon dag denna veckan.

1 kommentar: