måndag, oktober 12, 2009

Förberedelser till resan & läkaren ringt...

Ja då var det den 12 oktober idag o måndag, åter start på en ny vecka... Så ja denna veckan blir kort i Sverige...åker till Tyskland på Onsdag, sista tävlingen för Magnus detta året...O ja det är aldrig fel o komma iväg på en liten "semestertur"...Blir kanske inte en ren semester om man säger så det är lite jobb att hålla reda på ändå..men men ...
Måndag, Tisdag går åt att förberedda så mycket som möjligt, varit o inhandlat det mesta idag o imorgon blir det lastning av alla saker...Blev helledig på onsdag oxå o ja det tackar vi för, men jag kände att ska det sparas inom allt i barnomsorgen, så varför gå till jobbet 1,5 timme... Därför fick jag några timmar till att fixa det sista på..härligt..
Annars är allt under kontroll...

Annat dilemma var när min läkare ringde idag o ville veta hur det har gått med gymnastik o sprutan. Ja du sa ja den hjälpte max 2 dagar...Aj då fick jag som svar...
För o göra resan kort så kan man resumera såhär..
1. Kortisonspruta igen men med 2-3 vila, inte sängliggande o kanske inte helt förbjudet att jobba, men inte så många timmar.
2. Fortsätta med övningarna jag fått av sjukgymnasten
3. Han skickar mig en blankett på 4 sidor om hur jag upplever situationen med mitt knä exempelvis på fritiden, på jobbet etc. (Han ville ha lite mer på benen om det vankas för en operation)
4. Ja var det så "illa" så kunde det bli sjukskrivning 1 månad..Men bara KANSKE!

Han ville väl oxå att jag skulle kunna prata med min chef om att kanske få lite andra uppgifter på jobbet, men ja jo inte så lätt när man jobbar inom förskola...Där finns inget "kontorsjobb" om man säger så.
Inte kanske jobba så många timmar om dan om ett tag.
Finns lite att välja på på kartan...vart ska man åka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar