måndag, april 20, 2009

Kalas för jämn födelsedag.

Då var det dags att summera helgen som varit. Stället vi var på var nere på kusten hos mina föräldrar.
Mamma hade födelsedag med öppet hus..Kunde ju inte bli bättre med så fint väder hela dagen o varmt var det också, kul. Blir ju lite annat när det är uppehåll o fint, man kan vara UTE =)
Dagen var jättelyckad, bra med folk o mycket fint fick mor min. Tyvärr har jag inte några kort på presentbordet, men det var mycket blommor o presentkort, en ring från oss i familjen o en stor plantering av blommor.
God mat ska vi inte tala om , hemmagjorda smörgårtårtor o mockatårta till kaffet. Så ja tror det eller ej så fanns där lite över så vi fick med oss hem oxå ;) gott i gott..Ska sitta o smaska på det ikväll när min älskling kommer hem..mums.





Den goda mockatårtan måste ju vara med på bild.




Dagen D var som igår den 19 april. Då min mamma fyllde 50 år. Dagen började som vanligt med god frukost tillsammans allihop. Sen var det iordning ställande av sig själv, ni vet man måste ju vara lite fin =)
Dagen D bar iväg till Margreterop, ett jättemysigt ställe vid Hallandsåsen, fint väder även idag men vindarna lite kyligar.
På Margretetorp var det beställt bord till klockan 14, fick in menyerna.Hmm, där fanns mycket god mat att välja på, mums. Men tillslut blev det bestämt vad som skulle komma till bords. Till förrätt var det lite blandat, sillamacka men även varm vit sparris med bog o citronhollandaise.
Huvudrätten blev Oxfilé provencale med skivade potatis o vitlökssmör...mums mums... Efterrätten blev hallonparfait med blåbär o vaniljyoghurt o några valde knäckkorg med vaniljglass o olika bär. Kan säga att det var längesen jag åt eller vi åt så god mat.
Helt fantastisk gott!!

Såhär ser stället ut som vi var på och åt.

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig helg. En sådan där tårta ska vi allt äta den 5:e september :) Har nämligen valt det som bröllops tårta.

    Kram

    SvaraRadera