tisdag, september 01, 2009

Summering...

Kanske ska man ta o försöka summera dagens läkarbesök...Ganska enkelt egentligen...Det första man får höra utav honom är att han säger "ja vi har lite o prata om", hmm...det där vad vad jag inte vill höra kanske, många tankar som flög genom huvudet då.
Dagens besök gick ändå ganska smärtfritt, förutom när kortisonet skulle in i leden. Han berättade en del om vad som var med mitt knä o lyssnade man mellan raderna så var det inte bra...tyvärr...
Men 1, kortisonspruta 2, sjukgymnast.....ja tänkte ja det var ju en bra början o få kanske hjälp därifrån istället så kanske man slipper operation igen, men jag tänker inte ropa hej än förom några veckor då jag känner om det har hjälpt nåt utav det.
Så en kontakt med sjukgymnasten ska leda till ett program för mitt knä, o förhoppningvis leda till ICKE operation.

Operationerna som kan tänkas bli , kan han inte säga att det kommer att bli 100% bra, (men klart så är det väl lite alltid), han sa inte att det blev sämre iaf.
Två ganska stora ingrepp var alternativen..Vet att det kanske låter lite , ja vad ska man säga...uuu =/
1 - Gör hål rätt igenom inne i knät o sen ta en sena som sitter under knäskålen som sen ska sättas fast o hjälpa främre korsband
2 - Ta en utav småmusklerna på insidan utav låret o sätta det rätt över (under knäskålen) o sätta fast det med skruv i varsinn ände.Som då på sitt sätt hjälper korsbandet.

Så ja jag vet inte vad man ska säga, o kommer inte att göra det heller..Men klart man får ju en massa tankar...men är det sista utväg om inget annat hjälper så ja ett av alternativen kommer det att bli, tyvärr.
Hmm, det låter som om man har varit elitidrottare på hög nivå...hmm....O det kan jag säga att det har jag INTE varit.

Första steget nu då är att ta kontakt med sjukgymnast o få en tid och komma igång o träna upp knät.
Återbesökstid på tele o 6v, hmm..ja då redan inne i oktober...hua mig...

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Det låter inte roligt med sådana operationer:( Hoppas det hjälper med sjukgymnastik så du slipper opereras.
    Kram
    A-L

    SvaraRadera
  2. men tjejen då. det låter verkligen inget bra... Hoppas verkligen det går vägen så du slipper allt problem med ditt knä sanrt..

    SvaraRadera