fredag, oktober 30, 2009

Rulltårta med Daimfyllning

Här kommer receptet som jag har bakat av idag...

3 stora ägg
2 1/2 dl råsocker flor
2 dl vetemjöl
1 msk kakao
2 tsk bakpulver
råsocker strö att strö över

daimfyllning
100 g daimkulor (går även bra med vanliga daimkakor, bara de krossas innan)
200 g philadelphia ost naturell
1 dl råsocker flor
1 tsk vaniljsocker

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i smeten. Häll ut smeten på smort och mjölat bakpapper. Grädda mitt i ugnen i 225 grader, ca 5 min.
Strö råsocker strö över kakan innan den stjälps upp på ett bakplåtspapper. Dra av pappret från kakan.
Krossa daimkulorna lätt. Blanda samman samtliga ingredienser till fyllningen. Bred den över kakan och rulla samman.

Kommentar...
Ser väldigt smarrig ut på bilden som jag såg, återstår o se om den har samma smak. När det gäller råsocker flor och råsocker strö så rekommenderar jag att ni använder det, finns i bakhyllan i vanlig mataffär... Det är lite för smakens skull..Annars kan jag säkert tänka mig att det går bra med vanligt florsocker och strösocker oxå.

1 kommentar:

  1. Det här låter jätte gott. Det får nog provas här med. Du får göra ett nytt blogginlägg så att man vet om det var gott eller inte :P

    Kram

    SvaraRadera