fredag, mars 20, 2009

Våren här?

Kan man tro att våren är här??Ja det kan man, har sett många fina vårtecken när man är ute o går. O framförallt så ser man mer folk nu när solen tittar fram,alla går i ide när väl det blir mörkt o tråkigt.
Men jag tror inte våren har kommit för att stanna, även fast vi har haft tur hela denna veckan med sol o imorgon skulle vi nog oxå få det..
SEN.....
Ja det sägs att det kommer slask o kallt igen ,hmm..men bara ingen mer snö nu, nu får det vara bra med det!

Var hos doktorn i tisdags ang mitt knä, kommer att bli operation, menisk o främre korsband dåligt =( Ja vad ska man säga, han trodde det lite var förslitningskador,själv har jag inte hållt på med någon sport så jag har ställt mig frågan var det kommer ifrån???
Men som han sa, alla meniskskador o dylikt med knän, behöver inte alltid vara idrottsskada, framförallt fotboll som alla pratar om meniskskador. Utan det kan även vara förslitningar, felbelasningt, mycket brosk som ligger o irrirerar...
Operationen kommer att vara titthål, men ser han nåt som inte stämmer överrens med han som går han in riktigt o fixar till det med en gång. Lika bra det! Men känns inte så nervöst, har gjort 2 titthålsoperationer tidigare.
Han sa oxå när han höll på o dra, slita i vrida att mitt undre ben glappar lite mot knät...hmm...det låter ju spännande...hmm.. Jag kände när jag gick från besöket att det var skönt at få en diagnos var det kunde vara o att det görs något åt det. Jag kunde lika gärna fått orden "nä tyvärr vi vet inte vad det kan vara, utan fortsätt med dina tabletter så hör du av dig om inte det blir bättre"
Så nu är det bara till vänta, 3 månader sa dom som längsta väntetid, men jag står uppe på återbudslistan...så det kan ringa ena dagen o veckan efter ska man befinna sig hos dom. Känner att det är lika skönt det, orkar inte ha konstant ont hela tiden. Bara till att bita ihop på dagarna.

Det var lite om det.. Annars händer inte så mycket i helgen, får se vad dagarna leder till..

1 kommentar:

  1. Ajajaj inte roligt med operation, som tur väl blir det ju alltid bättre efter åt.
    Hoppas ni får en trevlig helg

    Kram

    SvaraRadera